Zamierzenia wychowawczo - dydaktyczne CZERWIEC

GRUPA I SŁONECZKA

TEMATYKA:
„Nasze wspólne zabawy”
W czasie zabawy dydaktycznej: ”Misie, lalki i inne zabawki” będziemy nazywać różne przedmioty, dzielić ich nazwy na sylaby( rytmiczny podział), łącząc tę czynność z klaskaniem. Pobawimy się wspólnie przy zabawie: „Co kto lubi?” Wspólne zabawy w ogrodzie przedszkolnym z użyciem piłek, kolorowych krążków itp. Zabawy w piaskownicy: będziemy tworzyć różne budowle, pobudzać wyobraźnię, dzielić się zabawkami z kolegami.

„Mistrzowie segregacji”
Będziemy oglądać wachlarz składający się z pięciu kolorów, porozmawiamy o tym, czym jest segregacja odpadów, będziemy dopasowywać rodzaje odpadów do odpowiednich kolorów. Poznamy bohaterów książeczki: „Mistrzowie segregacji”: Mopka, Plastka i Omiotkę, którzy postanowili zdobyć odznaki Mistrzów Segregacji. Dostaniemy do domu Dzienniczek Dobrych Praktyk. Zagramy w grę Memory – zajęcia przeprowadzone w ramach programu edukacyjnego „Mistrzowie Segregacji”

„Moje podwórko”
Wysłuchamy opowiadania E. Pałasz „Jak Wojtek szukał przyjaciela”, będziemy rysować po śladach drugą połowę rysunku: wiaderka, łopatki, foremki- jabłuszka. Będziemy lepić wałeczki z plasteliny i robić z nich różne kompozycje. Nauczymy się rymowanki:” Jakie piękne to podwórko…” Porozmawiamy o wesołej piłce, po wysłuchaniu fr. wiersza Doroty Gellner: ”Piłka”. Rozwiążemy zagadki słowne, związane tematycznie z podwórkiem.

„Nadchodzą wakacje”
Zatańczymy dowolny taniec przy piosence: „Czym pojedziemy na wakacje?”, porozmawiamy o wyjazdach wakacyjnych. Będziemy naśladować odgłosy wydawane przez różne środki lokomocji, ułożymy pojazdy z figur geometrycznych, poznamy nową zabawę ruchową ”Samochody”. Pobawimy się wspólnie przy piosence; „Wakacyjna wyliczanka”. W czasie zabawy ruchowo-naśladowczej: „Na plaży”- będziemy powtarzać wymienione czynności.


GRUPA II SOWY

I. „Moja rodzina”.
Każdy przedszkolak potrafi przedstawić się i wie, jakie mają imiona mama i tata oraz rodzeństwo. Dzieci biorą udział w przygotowaniach do uroczystości „Dnia Rodziny”, ucząc się wierszy, piosenek i zabaw tanecznych. Dla swoich najbliższych przygotują „zielone prezenty”. Dzięki udziałowi w uroczystości, dzieci rozwijają u siebie wiarę we własne możliwości, odpowiedzialność i umiejętność okazywania wdzięczności i miłości do rodziców.

II. „Wspólne zabawy”.

Przedszkolaki opowiadają o ulubionych sposobach spędzaniu wolnego czasu z rodzicami. Wspólnie z rodzicami dzieci biorą udział w „Przedszkolnym Pikniku”, włączając się we wspólne zabawy.

III. „Lato”.

• Przedszkolaki obserwują zmiany w uprawach w skrzyni ogrodowej- potrafią nazwać rosnące w niej rośliny i wskazać ich przeznaczenie.
• Podczas spaceru do parku dzieci poznają wybrane rośliny lecznicze: rumianek, pokrzywa, babka lancetowata, lipa. Wiedzą, że nie wolno niszczyć i niepotrzebnie zrywać roślin.
• Tęcza- przedszkolaki dowiedzą się, jak powstaje i z jakich składa się kolorów. Dzieci potrafią wymienić podstawowe barwy i wiedzą, jakie barwy powstają po ich zmieszaniu.

IV. „Wakacje!”.

• Przedszkolaki nazywają na podstawie prezentowanych ilustracji różne krajobrazy: morze, góry, las, wieś. Potrafią wypowiedzieć się na temat charakterystycznych cech każdego z tych miejsc.
• „Pakujemy się na wakacje”- (zabawa dydaktyczna) dzieci wskazują i potrafią uzasadnić, które przedmioty są konieczne podczas wakacyjnego wyjazdu, a które są zbędne.
• Przedszkolaki poznają „Wakacyjne ABC”- podstawowe zasady bezpiecznego zachowania się podczas rodzinnych wyjazdów.


GRUPA III MISIE

TEMATYKA:
Niby tacy sami a jednak inni
W tym miesiącu porozmawiamy o dzieciach z różnych stron świata.
Spróbujemy wskazać podobieństwa między różnymi dziećmi
oraz zrozumieć znaczenie słowa „tolerancja”.
Wakacyjne podróże
Poznamy różne pojazdy i ich zastosowanie. Będziemy nazywać
środki lokomocji i zastanowimy się jak można nimi podróżować.
Utrwalimy zasady bezpiecznego zachowania się podczas
wakacyjnych wyjazdów.
Pożegnania nadszedł czas.
Będziemy rozmawiać o różnych regionach naszego kraju.
Zastanowimy się, co się nam może przydać podczas wyjazdu w góry,
nad morze, jezioro, do lasu. Opowiemy o swoich ulubionych,
wakacyjnych wyjazdach.
Las
W dalszym ciągu będziemy rozwijać swoje zainteresowania
przyrodą. Przypomnimy sobie nazwy i wygląd różnych gatunków
drzew – wzbogacimy swoją wiedzę przyrodniczą dotyczącą lasu.
Będziemy kształtować swoją postawę ekologiczną.

GRUPA IV TYGRYSKI

TEMATYKA:
1.Dzień Dziecka
• uwrażliwienie na innych; doskonalenie umiejętności szukania różnic i podobieństw; doskonalenie umiejętności wypowiadania się na własny temat
• doskonalenie umiejętności wypowiadania się; samopoznanie
• poszerzanie wiedzy na temat dzieci z różnych stron świata; doskonalenie umiejętności poruszania się po mapie
• zaznajomienie dzieci z ich prawami; kształtowanie poczucia własnej wartości
• zaznajomienie dzieci ze sposobami obchodzenia Dnia Dziecka w innych krajach; doskonalenie umiejętności czytania dat

2.Zwierzęta duże i małe
• poszerzanie wiedzy dzieci na temat zwierząt żyjących na świecie oraz miejsc ich występowania; doskonalenie czytania globalnego
• poszerzanie wiedzy dzieci na temat zwierząt żyjących w zoo; rozbudowywanie słownika
• poszerzanie wiedzy dzieci na temat polskich parków narodowych i ich mieszkańców; doskonalenie umiejętności czytania symboli
• poszerzanie wiedzy na temat łańcucha pokarmowego i jego ogniw; rozszerzenie wiedzy o wilkach
• poszerzanie wiedzy na temat zwierząt aktywnych w dzień i w nocy; poszerzanie wiedzy na temat nietoperzy
3.Lato
• utrwalenie kolejności miesięcy oraz pór roku; doskonalenie umiejętności uważnego słuchania; doskonalenie ekspresji twórczej
• poszerzanie informacji na temat burzy i bezpiecznych zachowań w jej trakcie; doskonalenie ekspresji twórczej
• poszerzanie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych (tęcza); doskonalenie umiejętności klasyfikacji; poszerzanie słownika
• poszerzanie słownika o nazwy letnich kwiatów i doskonalenie umiejętności rozróżniania ich na zdjęciach; poszerzanie słownika o nazwy owadów występujących na łące; doskonalenie słuchu fonemowego; doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania liczb
• poszerzanie słownika dzieci o przymiotniki związane z określaniem smaków lodów; doskonalenie umiejętności porównywania obiektów; doskonalenie motoryki małej

4.Wakacje
• doskonalenie umiejętności poruszania się po mapie i porównywania długości obiektów; poszerzanie wiedzy na temat zwierząt i roślin górskich
• doskonalenie ekspresji twórczej; integracja grupy; doskonalenie umiejętności poruszania się po mapie; doskonalenie umiejętności czytania globalnego
• doskonalenie ekspresji twórczej; doskonalenie sprawności manualnej
• doskonalenie uważnego słuchania; rozwijanie kreatywnego myślenia
• poszerzanie informacji na temat bezpiecznego sposobu spędzania wakacji; doskonalenie umiejętności czytania piktogramów


GRUPA V KOTKI

W TYM MIESIĄCU BĘDZIEMY DOWIADYWAĆ SIĘ O TYM:
<CZY ŻYRAFA MYJE SZYJĘ?,
< NA CO CZEKA PANI LATO?,
<ZA CO KOCHAMY WAKACJE?
<JAK DAĆ PRZEDMIOTOM DRUGIE ŻYCIE?

POPRZEZ REALIZACJĘ TEMATÓW DZIECI BĘDĄ ZGLĘBIAĆ WIADOMOŚCI O TYM:
*jakie zwierzęta mieszkają na sawannie, jakie zwierzęta mieszkają na stepie, jak różne i niezwykłe mogą być rośliny, jak się właściwie zachować w czasie wycieczki do Ogrodu Zoologicznego, Ogrodu Botanicznego, Afrykarium ,
*jakie zmiany zachodzą latem w przyrodzie, jak rozpoznać pierwszy dzień lata, w jakich ciekawych miejscach w Polsce można spędzić wakacje, jak powstają góry, czym się różnie jezioro od morza,
*jakich zasad bezpieczeństwa należy przestrzegać na wakacjach, co zebrać ze sobą na wakacje, jakie są numery alarmowe, kto to jest obieżyświat, jakie są środki transportu,
*jak ponownie wykorzystać materiały: papierowe, plastikowe, szklane
i metalowe.
DOSKONALENIE KOMPETENCJI KLUCZOWYCH:
-w zakresie rozumienia , tworzenia i przetwarzania informacji,
- osobistych, społecznych i w zakresie umiejętności uczenia się, kompetencji językowych i obywatelskich,
- w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej,
- matematycznych oraz kompetencji w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.

BAWIMY SIĘ MATEMATYKĄ, WYKONUJEMY DZIAŁANIA MATEMATYCZNE W OBREBIE PIERWSZEJ DZIESIĄTKI , STOSUJEMY ZNAKI MTEMATYCZNE: +, -, =,<, >, PORÓWNUJEMY, KLASYFIKUJEMY, WYKORZYSTUJEMY KLOCKI NEMI DO ZABAW MATEMATYCZNYCH ORAZ AKTYWNĄ TABLICĘ, POSZERZAMY SWOJE UMIEJĘTNOŚCI , WIEDZĘ I POSTAWY WYKORZYSTUJĄC W ZABAWIE I PRACY PROPOZYCJE Z KART PRACY ORAZ WYPRAWKI PLASTYCZNEJ, ROZWIJAMY WŁASNĄ KREATYWNOŚĆ, POMYSŁOWOŚĆ, PLANOWANIE ORAZ AKTYWNOŚĆ WE WSZYSTKICH SFERACH ROZWOJU, PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO NAUKI CZYTANIA ORAZ DO NAUKI PISANIA( POZNALIŚMY JUŻ WSZYSTKIE LITERY),
WSPOMINAMY POBYT W PRZEDSZKOLU, WYRAŻAMY SWOJE UCZUCIA I EMOCJE.
ŻEGNAMY PRZEDSZKOLE- MÓWIMY: WITAJ SZKOŁO!.

GRUPA VI JEŻYKI

W TYM MIESIĄCU BĘDZIEMY DOWIADYWAĆ SIĘ O TYM:
<CZY ŻYRAFA MYJE SZYJĘ?,
< NA CO CZEKA PANI LATO?,
<ZA CO KOCHAMY WAKACJE?
<JAK DAĆ PRZEDMIOTOM DRUGIE ŻYCIE?


POPRZEZ REALIZACJĘ TEMATÓW DZIECI BĘDĄ ZGLĘBIAĆ WIADOMOŚCI O TYM:
*jakie zwierzęta mieszkają na sawannie, jakie zwierzęta mieszkają na stepie, jak różne i niezwykłe mogą być rośliny, jak się właściwie zachować w czasie wycieczki do Ogrodu Zoologicznego, Ogrodu Botanicznego, Afrykarium ,
*jakie zmiany zachodzą latem w przyrodzie, jak rozpoznać pierwszy dzień lata, w jakich ciekawych miejscach w Polsce można spędzić wakacje, jak powstają góry, czym się różnie jezioro od morza,
*jakich zasad bezpieczeństwa należy przestrzegać na wakacjach, co zebrać ze sobą na wakacje, jakie są numery alarmowe, kto to jest obieżyświat, jakie są środki transportu,
*jak ponownie wykorzystać materiały: papierowe, plastikowe, szklane
i metalowe.
DOSKONALENIE KOMPETENCJI KLUCZOWYCH:
-w zakresie rozumienia , tworzenia i przetwarzania informacji,
- osobistych, społecznych i w zakresie umiejętności uczenia się, kompetencji językowych i obywatelskich,
- w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej,
- matematycznych oraz kompetencji w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.

BAWIMY SIĘ MATEMATYKĄ, WYKONUJEMY DZIAŁANIA MATEMATYCZNE W OBREBIE PIERWSZEJ DZIESIĄTKI , STOSUJEMY ZNAKI MTEMATYCZNE: +, -, =,<, >, PORÓWNUJEMY, KLASYFIKUJEMY, WYKORZYSTUJEMY KLOCKI NEMI DO ZABAW MATEMATYCZNYCH ORAZ AKTYWNĄ TABLICĘ, POSZERZAMY SWOJE UMIEJĘTNOŚCI , WIEDZĘ I POSTAWY WYKORZYSTUJĄC W ZABAWIE I PRACY PROPOZYCJE Z KART PRACY ORAZ WYPRAWKI PLASTYCZNEJ, ROZWIJAMY WŁASNĄ KREATYWNOŚĆ, POMYSŁOWOŚĆ, PLANOWANIE ORAZ AKTYWNOŚĆ WE WSZYSTKICH SFERACH ROZWOJU, PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO NAUKI CZYTANIA ORAZ DO NAUKI PISANIA( POZNALIŚMY JUŻ WSZYSTKIE LITERY),
WSPOMINAMY POBYT W PRZEDSZKOLU, WYRAŻAMY SWOJE UCZUCIA I EMOCJE.
ŻEGNAMY PRZEDSZKOLE- MÓWIMY: WITAJ SZKOŁO!.


Przedszkolowo.pl logo